دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

چقدر رابطه ی جنسی در راضی کردن زوج ها موثر است؟

چند وقت یکبار باید رابطه ی جنسی داشته باشید؟ / چقدر رابطه ی جنسی در راضی کردن زوج ها موثر است؟
یک رابطه ی جنسی فعال بسیار برای زوج ها مهم است و آن ها نباید مثل خرگوش به سمت آن بروند.تحقیقات جدید نشان می دهد که زوج هایی که هفته ای یکبار معاشقه دارند، خوشحال ترند.
طبق گزارش محققان کانادایی در مجله ی روانشناسی علوم اجتماعی و شخصیت،تعداد دفعات بیشتر رابطه ی جنسی، تخریب کننده ی یک رابطه نیست، تنها اثر اولیه را ندارد.
به گفته ی آمی موس فوق دکترا در دانشگاه تورنتو و نویسنده ی مطالعه ی سرب ، تحقیقات ما نشان می دهد که لازم نیست زوج ها به هدف تعامل تا جایی که امکان دارد دفعات رابطه ی جنسی را بالا ببرند اما در عوض با هدف رسیدن به یک ارتباط موفق می توانند رابطه ی جنسی داشته باشند. این یافته ها بر اساس سه مطالعه روی بیش از ۳۰۰۰۰ نفر از افراد است.

چگونه فرکانس رابطه ی جنسی در خوشحالی افراد تاثیر می گذارد؟
آمی موس میگوید: زیاد تعجب آور نیست ،تحقیقات نشان میدهد که رابطه ی جنسی خوب است و هرچه بیشتر بهتر. وجود داشتن یک رابطه ی جنسی مرتب حتی از داشتن پول هم برای یک رابطه ی شاد و موفق ضرروری تر است. اما محققان هنوز به درک این که چرا زمانی که رابطه ی جنسی به دفعات زیاد قطع می شود، به خرسندی بیشتر تبدیل می شود ، نرسیده اند.
برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر، موس و همکارانش ابتدا نگاهی به نتایج حاصل از یک مطالعه در ایالات متحده ی آمریکا در سال های ۱۹۸۹ تا ۲۰۱۲ انداختند.تمرکز آن ها به پاسخ بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در سن های ۱۸ تا ۸۹ سال بود.
میان تمام سوال ها جواب شرکت کنندگان به سوال هایی راجع به تعداد دفعات سکس (رابطه ی جنسی) از نه در تمام روز ها به چهار بار یا بیشتر در هفته و درک از رضایتمندیشان از رابطه بود.
در مطالعات دوم آنها ۳۵۵ نفر را به صورت آنلاین مورد بررسی قرار دادند. بیشتر آنها دگر جنس گرا بودند.در نهایت آن ها یافته هایشان را از سومین مطالعاتشان که حاصل از ۱۴ سال بررسی روی زوج های دگر جنس گرا بود، بدست آورند. میان زوج ها آنهایی که رابطه ی جنسی بیشتری داشتند ، شادتر بودند. آمی می گوید: ازدیاد شادی در یک زوج مورد بررسی ، بر اساس داشتن رابطه ی جنسی یکبار در هفته بوده است. اما بد نبود که به دفعات بیشتری رابطه ی جنسی انجام شود تا یک بار در هفته !
لزوما به طور میانگین نباید برای رضایت بیشتر ، یکبار در هفته رابطه ی جنسی داشت!  محققان در نتایج خود هیچ گونه تفاوتی در سن ، جنسیت و یا مدت رابطه ی زناشویی دست نیافته اند. اگرچه این یافته ها اثبات کننده ی دفعات رابطه ی جنسی بر شادی نیست! نظر به این که آن ها هیچ طرحی برای اثبات دلایل و تاثیرات آن ندارند.
با این حال نتایج بدست آمده برای افراد مجرد و روابط خارج از تعهد آن ها بسیار متفاوت بود. برای آن ها تعداد دفعات  رابطه ی جنسی بیشتر تاثیری بر انتقال خوشحالی بیشتر نداشت. محققان می گویند: شاید هیچ ارتباطی بین رابطه ی جنسی و شادی برای افراد مجرد ، مبنی بر زمینه ی ارتباط یا تا چه میزان افراد با رابطه ی جنسی خارج از تعهد احساس راحتی دارند وجود نداشته باشد.تحقیقات همچنین نشان دهندهی اینست که معاشقه ی یکبار در هفته به صورت میانگین در تمام زوج ها وجود دارد. آمی می گوید: ممکن است این طور به نظر برسد که بیشترین میانگین برای خوشحالی زوج ها به صورت داشتن رابطه ی جنسی هفتگی برای رسیدن به ارتباط صمیمی و ایجاد احساس داشتن یک زندگی جنسی فعال را بکنند ، کافیست! و به همین خاطر ما این نکته را آخرین سطح از موضوع میدانیم.
روسل اسمیف یک پرفسور اقتصاد در استرالیا از دانشگاه موناش ، تحصیل کرده در رشته ی مطالعات تمایلات جنسی می گوید: دفعات انجام رابطه ی جنسی تنها دلیل بر شادی و خوشبختی زوج ها نیست! تحقیقات شخصی او اثبات کننده ی موضوعی است که به نظر واضح میرسد: زوج ها زمانی خوشحال ترند که رابطه ی جنسی بهتری داشته باشند. در ادامه او افزود: مردان بیشتر از جنبه ی فیزیکی در رابطه ی جنسی به شادی میرسند درحالی که زنان بیشتر از جنبه های عاطفی به اوج لذت جنسی می رسند.

حتی اگر تمام این ها درست باشد چرا بهتر نشود؟
او می گوید:مانند داشتن یک بستنی می ماند. شما از بستنی اول خود لذت می برید ، همچنین از بستنی دوم خود اما نه به اندازه ی اولین بستنی. شما ممکن است که از بستنی سوم خود نیز کمی لذت ببرید اما خیلی کم چون شما سیر هستید بسته به کالری ها و …

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا