دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

راکوتان و بارداری

 

گاهی اوقات آکنه تظاهراتی‌ از بیماری‌های ارثی، مصرف برخی از داروها و یا اختلالات هورمونی‌ است در واقع آکنه در زنان به همراه موهای زائد و افزایش وزن می تواند گویای یک بیماری زمینه‌ای باشد،بنابراین باید بیماری زمینه‌ای را تشخیص داد تا با در مان آن بیماری آکنه هم درمان شود.
درمان اول آکنه استفاده داروهای موضعی است که این درمان برای آکنه‌های خفیف متوسط و افراد سن پایین که نمی‌توانند از داروهای سیستمیک استفاده کنند کاربرد دارد.
 
راکوتان (آکوتان) دارویی شدیداً تراتـوژن با عوارض غیر  قابل برگشت برای جنین مـی باشـد بـه طـوری  کـه  ۵۰% حاملگی ها، خودبه خود سقط مـی شـوند و ۵۰% بقیـه  آنها با دفورمیتی ها و ناهنجاری های استخوانی ، قلبی و عروقی  متولـد می شوند. از طرفی اکثر اثرات جانبی راکوتان (آکوتان)  قابـل پیش بینی هستند
 
پس از قطع  3 ماه از  این دارو زنان می‌توانند تحت نظر پزشک متخصص زنان  باردار شوند باور غلطی در جامعه بوجود‌ آمده که زنانی که از داروی راکوتان‌ مصرف می‌کنند تا 3 سال بعد از قطع نمی‌توانند باردار شوند تحقیقات نشان می دهد تا دو ماه پس از قطع دارو از بدن عوارض دارو از بین می رود و برای اطمینان بارداری را برای 3 ماه بعد توصیه می‌کنند.
مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا