دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

جدیدترین روش برای افزایش شانس باروری

روش های مختلفی برای رفع مشکل ناباروری در زنان و مردان در علم پزشکی وجود دارد اما گاهی می توان با کمک گرفتن از طبیعت و مصرف مواد طبیعی قدرت باروری را بالا برد و حتی مشکل ناباروری را حل کرد.باید گفت این بحث در مطالعات اخیر پزشکی هم ثابت شده است که موضوع اصلی بحث ما در این مطلب نیز می باشد. پس اگر خودتان مبتلا به مشکل ناباروری هستید و یا اگر اطرافیانتان مشکل ناباروری دارند این مطلب را از دست ندهید.

مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری در زنان می شود.
بر اساس این مطالعه که بر روی ۱۰۰ زن مبتلا به ناباروری با علت سندرم تخمدان پلی کیستیک صورت گرفت مشخص شد که اصلاح کمبود ویتامینD3، شانس لانه گزینی جنین و همچنین دو قلویی را افزایش می دهد.

اصلاح ویتامینD3 در خانمهای نابارور مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک می تواند با بهبود مقاومت به انسولین ، شانس لانه گزینی جنین را افزایش دهد. ویتامین E از طریق بهبود ترومبوز عروقی در بیماران و افزایش خونرسانی به اندومتر رحم می تواند باعث افزایش شانس لانه گزینی جنین شود.
تاثیر مصرف همزمان ویتامین D3 و ویتامین E بر بیماران مبتلا به سندرم تخمدان پلی کیستیک که تحت درمان های کمک باروری (IVF) بودند، نیز بررسی شده است.

در شرایط عادی، تحریک تخمک گذاری و سیکل IVF باعث افزایش عوامل اکسیداتیو استرس و کاهش آنتی اکسیدانها می شود. در حالیکه اگر بتوان با استفاده از مکملهای آنتی اکسیدان، سطح فاکتورهای اکسیداتیو استرس را در خون و مایع فولیکولی کاهش و آنتی اکسیدانها را افزایش داد، شانس باروری افزایش می یابد.

مصرف همزمان ویتامین E و D3 باعث افزایش شانس باروری در زنان می شود.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا