دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

سوالات مهم که باید قبل از اقدام به بارداری از پزشک متخصص زنان خود بپرسید

شکی نیست که تصمیم برای تشکیل خانواده تصمیمی است که زندگی را تغییر می دهد. شما نه تنها یک انسان کوچک را به زمین تحویل خواهید داد، بلکه تا زمانی که آنها بزرگ شوند، مسئول خواهید بود. هنگامی که در تلاش برای بچه دار شدن هستید، احتمالاً با سیل اطلاعات غرق می شوید. در نتیجه، مهم است که یک قرار ملاقات قبل از بارداری برای پرسیدن هر یک از سوالات بارداری خود تعیین کنید. تهیه لیستی از سوالات و نگرانی های مربوط به باردار شدن برای به دست آوردن مرتبط ترین اطلاعات از پزشک در مورد شرایط خود بسیار مهم است. اگر می خواهید در مورد نگرانی های بارداری خود با پزشک صحبت کنید، از طریق اپلیکیشن TeleVisitمی توانید با دکتر فاطمه نعمت اللهی در تماس باشید.

اگر قصد بارداری دارید، در اینجا ده سوالی است که باید از پزشک خود بپرسید.

چقدر طول می کشد تا باردار شوم؟

در حالی که پزشک شما اطلاعات خاصی به شما نمی دهد زیرا برخی از زنان به سرعت باردار می شوند و برخی دیگر زمان بیشتری طول می کشد. اما پزشک شما می تواند تخمینی را به شما ارائه دهد. اگر برای مدت طولانی تری تلاش کنید شانس بیشتری برای باردار شدن دارید. متخصص زنان شما ممکن است سن شما، سن شریک زندگی شما و سایر مسائل پزشکی را در نظر بگیرد تا به شما تخمین بزند.

چگونه می توانم شانس باردار شدن خود را افزایش دهم؟

پس از اینکه تصمیم به تشکیل خانواده گرفتید، پزشک ممکن است چند چیز را برای کمک به شما در شروع کار تجویز کند. اینها شامل حفظ وزن سالم، ردیابی چرخه برای تعیین زمان تخمک گذاری و داشتن رابطه جنسی هر 1 تا 2 روز در طول دوره باروری است. اگر هیچ نگرانی پزشکی دیگری که می تواند بر باروری شما تأثیر بگذارد ندارید، ممکن است پزشک به شما توصیه کند که هر ماه در زمان مناسب رابطه جنسی داشته باشید.

آیا باید مصرف قرص های ضد بارداری را قطع کنم؟

داروهای ضد بارداری می توانند تعادل هورمونی شما را خراب کنند. در نتیجه، در بیشتر مواقع، بلافاصله پس از قطع داروها نمی توانید باردار شوید. به طور مشابه، اگر IUD دارید، باید در مورد زمان برداشتن آن مشاوره پزشکی دریافت کنید.

آیا شرایط سلامتی من بر باروری من تأثیر می گذارد؟

این یک سوال مهم برای جلوگیری از هرگونه مشکل بارداری است. از آنجایی که مشکلات پزشکی خاص می تواند بر توانایی شما برای باردار شدن تأثیر بگذارد، بسیار مهم است که با پزشک خود صادق باشید. این مشکلات مربوط به STD های قبلی، PCOD و حتی تعداد اسپرم شریک زندگی شما هستند.

آیا داروهای من بر باروری من تأثیر می گذارد؟

بسیاری از داروها می توانند شانس باردار شدن شما را کاهش دهند. بنابراین باید لیستی از داروهای خود را به پزشک خود ارائه دهید تا بتواند آنها را با نسخه های کم خطرتر جایگزین کند یا آنها را به طور کامل حذف کند.

برخی از داروها برای فشار خون بالا و صرع می توانند باردار شدن را دشوارتر کنند. علاوه بر این، در صورت باردار شدن، چندین داروی بدون نسخه و تجویزی مانند NSAID ها، استروئیدها، داروهای ضد افسردگی، داروهای ضد روان پریشی و داروهای تیروئید ممکن است به نوزاد آسیب برسانند. هرگونه نگرانی ایمنی را با پزشک خود در میان بگذارید تا دارو را تغییر دهید یا از مصرف آن خودداری کنید

آیا باید مکملی مصرف کنم؟

از پزشک خود در مورد ویتامین هایی که ممکن است بخواهید در ماه های منتهی به بارداری خود مصرف کنید، راهنمایی بخواهید. در حالی که این مکمل ها ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، همه زنان باردار باید مکمل های اسید فولیک را در رژیم غذایی خود بگنجانند تا احتمال ناهنجاری های مختلف هنگام تولد را به حداقل برسانند.

آیا باید عادات سبک زندگی خود را تغییر دهم؟

هم شما و هم فرزندتان از تغذیه مناسب سود می برید. شرایطی مانند کمبود وزن یا اضافه وزن می تواند باردار شدن را دشوار کند. آنها همچنین می توانند بعداً مشکلاتی از جمله فشار خون بالا، دیابت، سزارین و در بدترین حالت، سقط جنین ایجاد کنند. در مورد هر گونه اصلاح رژیم غذایی، ورزش یا شیوه زندگی که ممکن است نیاز باشد با پزشک خود مشورت کنید.

چند بار باید رابطه ی جنسی داشته باشیم؟

اگر می خواهید باردار شوید، باید دو تا سه بار در هفته در طول دوره باروری خود رابطه جنسی را شروع کنید. داشتن رابطه جنسی محافظت نشده هر روز در زمان تخمک گذاری بهترین امید شماست. این یک سوال عالی برای پرسیدن است زیرا تضمین می کند که تقویم های خود را به درستی علامت گذاری کنید.

برای پرسیدن این سوالات با یک متخصص زنان مشورت کنید

شما نمی توانید همه چیز را در مورد باردار شدن کنترل کنید، اما می توانید تمام تلاش خود را برای آمادگی انجام دهید. مشاوره قبل از بارداری اولین قدم عالی است. یک قرار ملاقات قبل از بارداری با متخصص زنان در تله ویزیت-TeleVisit رزرو کنید.

آیا سن من بر شانس باردار شدن من تأثیر می گذارد؟

در حدود سن 35 سالگی، شانس باردار شدن زنان تا 50 درصد کاهش می یابد. در اواسط 40 سالگی، کیفیت اسپرم مرد شروع به بدتر شدن می کند و شانس باردار شدن او را محدود می کند. این مهم ترین عاملی است که بر بارداری زنان تأثیر می گذارد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

 

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا