دکتر فاطمه نعمت اللهی تله ویزیت

درمان بی اختیاری ادرار با لیزر

بسیاری از زنان، از مشکل بی اختیاری ادرار رنج می برند. بر خلاف باور عموم، مشکل بی اختیاری مختص افراد میان سال نیست، بلکه بی اختیاری در زنان جوان نیز شایع می باشد. کاهش خاصیت ارتجاعی و ضعیف شدن عضلات لگنی، منجر به بروز مشکلات بی اختیاری ادرار می شود.

جالب است بدانید که شیوع این بیماری در زنان به نسبت مردان بیشتر است. دلایل متعددی می تواند زمینه ساز ابتلا به بیماری بی اختیاری ادرار شود که عبارت است از: استرس، بارداری، یائسگی، افزایش سن، التهاب مثانه، بیماری های عصبی و پارکینسون که تمامی این موارد از عواملی است که می تواند منجر به ابتلا این بیماری شود.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

درمان بی اختیاری ادرار در زنان با لیزر

لیزر یکی از درمان های موثر و بدون جراحی برای بی اختیاری ادراری در زنان محسوب می شود. در حقیقت لیزر یک روش جایگزین برای جراحی به شمار می رود که می تواند مشکلات بی اختیاری ادراری را در زنان درمان کند.

در این روش هیچ‌گونه زخم، برش، بخیه و خون‌ریزی ایجاد نمی‌شود و در نتیجه بدون درد است. دوره نقاهت بسیار کوتاهی نیز دارد. نیازی به مصرف آنتی بیوتیک نیست.

نتایج بلافاصله بعد از جراحی لیزر، مشهود می‌باشد. روشی است که به راحتی انجام می‌گیرد و مراقبت‌های خاص قبل و بعد از لیزر نیز برای بیماران لازم نیست. بیماران بلافاصله بعد از جراحی لیزر، به زندگی عادی خود بر می‌گردند. قبل از جراحی لیزر انجام برخی آزمایشات و معاینات مانند آزمایش خون جهت بررسی سطح گلوکز، تست‌هایی از قبیل هپاتیت B و C جهت بررسی بیماری‌های مقاربتی و تست پاپ اسمیر ضروری است.

بی‌اختیاری ادراری یک راه حل بی‌درد و بدون جراحی دارد. درمان بی‌اختیاری ادراری توسط لیزر، جایگزین نوین برای جراحی به شمار می‌آید که بدون بیهوشی و درد صورت می‌گیرد.

مطلب پیشنهادی جهت مطالعه: درمان بی اختیاری ادراری توسط لیزر

نتایج بلافاصله بعد از جراحی لیزر، مشهود می‌باشد. روشی است که به راحتی انجام می‌گیرد و مراقبت‌های خاص قبل و بعد از لیزر نیز برای بیماران لازم نیست. بیماران بلافاصله بعد از جراحی لیزر، به زندگی عادی خود بر می‌گردند. در اکثر بی‌اختیاری های ادراری، به لطف استفاده از تکنولوژی جدید درمان با لیزر استحکام دیواره مثانه و پیشابراه به واسطه افزایش کلاژن‌سازی و تقویت کلاژن‌های موجود، صورت می‌گیرد که به نوبه خود باعث درمان این معضل بزرگ می‌شود.

چند جلسه لیزر برای درمان بی اختیاری ادرار نیاز دارم؟

در مواردی که بی اختیاری ادرار خفیف باشد، معمولا یک جلسه لیزر درمانی می تواند مشکل را برطرف کند. در موارد متوسط، بیمار به ۲ تا ۳ جلسه لیزر نیاز خواهد داشت. اما اگر بی اختیاری ادراری شما حاد باشد تعداد جلسات لیزر به تشخیص پزشک و پاسخ بدن بیمار به درمان بستگی دارد.

مقالات مرتبط
جدیدترین مـقالات آموزشی
ساعات حضور در مطب
شنبه الی چهار شنبه: صبح ها از 8 الی 12
تلفن: 88430922-021
بالا